Pentru al cincilea an consecutiv / Ford câştigă premiul „Oscar” pentru cel mai bun motor de mici dimensiuni

0
382

2Micul, dar puternicul motor Ford EcoBoost de 1 litru a fost votat pentru al cincilea an consecutiv, drept cel mai bun motor din clasa sa în cadrul competiţiei „Motorul Internaţional al Anului”. Arbitrii au apreciat combinaţia reprezentată de dinamică, performanţă, economie, rafinament şi tehnologie care continuă să reprezinte un standard.

Motorul Ford EcoBoost cu 3 cilindri a fost declarat „Cel mai bun motor sub 1 litru” de o comisie de 65 de jurnalişti auto, din 31 de ţări, câştigând în această clasă a competiţiei în fiecare an de la lansarea sa. Anul acesta motorul Ford  de 1.0 l EcoBoost a întrecut 32 de motoare concurente, cu 19 mai mult decât în 2012. În mod semnificativ, 2015 a marcat şi o creştere a concurenţei din partea producătorilor auto globali de motoare cu turbocompresor sub 1 litru, cu injecţie directă a carburantului. În 2014, motorul EcoBoost de 1 litru a devenit primul motor declarat per ansamblu Motorul Internaţional al Anului de trei ori la rând, iar în 2012 a fost declarat „Cel mai bun motor nou”. „Motorul EcoBoost de 1 litru este un motor revoluţionar şi în ciuda faptului că şi alţii au încercat să ne urmeze, acesta rămâne etalonul nedisputat în clasa sa, în cei cinci ani de la lansarea sa. Spiritul de inovaţie continuă să ne impulsioneze pe măsură ce folosim aceeaşi gândire inteligentă pentru o nouă gamă de motoare diesel simplificate, eficiente, curate şi puternice”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte, Dezvoltarea Produselor, Ford Europa. Unul din cinci vehicule noi Ford vândute în Europa în 2015 au fost echipate cu motorul de 1 litru, iar în cazul modelului Fiesta, 2 din 5 vehicule vândute au acest motor.

„Eficienţa sporită a consumului de combustibil nu trebuie să însemne sacrificiu în alte zone”

1Tehnologia motoarelor Ford EcoBoost este folosită acum în noul motor diesel simplificat de 2 litri EcoBlue lansat pe Ford Transit la începutul acestui an. Utilizând un turbocompresor cu inerţie scăzută, injecţie directă a carburantului şi presiune ridicată, galerii integrate, tehnologie curea-în-ulei şi alte elemente care asigură o fricţiune scăzută, oferă o creştere de 13% a eficienţei consumului de combustibil şi un cuplu inferior cu 20% mai mare. Global, gama de motoare puternice Ford EcoBoost, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil ,include motoarele cu 4 cilindri de 1,5 litri, 1,6 litri, 2,0 litri şi 2,3 litri şi motoarele V6 de 2,7 litri şi 3,5 litri. Acestea din urmă echipează noul supercar Ford GT care va reveni la Le Mans la sfârşitul acestei luni. „Faptul că a câştigat premiul per total de trei ori şi continuă să primească voturile juraţilor subliniază cât de special este motorul Ford EcoBoost de 1 litru. Este o mărturie fantastică despre maniera în care reducerea dimensiunii motorului şi eficienţa sporită a consumului de combustibil nu trebuie să însemne sacrificiu în alte zone precum puterea, rafinamentul şi manevrabilitatea şi poate chiar să îmbunătăţească aceste aspecte”, a declarat Dean Slavnich, co-preşedinte al celei de-a 18-a ediţii a premiilor Motorul Internaţional al Anului, care anul acesta au avut loc la Stuttgart, Germania, şi redactor şef al revistei Engine Technology International.