Noua Lege a Educaţiei reduce şi cabinetele psihopedagogice. Acestea vor exista numai în şcolile care au minim 800 de elevi şi în grădiniţele cu 400 de preşcolari. Unde nu se îndeplinesc criteriile se desfiinţează, chiar dacă tinerii au nevoie de serviciile de consiliere şi logopedie.
La nivelul Craiovei trei astfel de cabinete sunt trecute deocamdată pe lista de desfiinţare. Acestea funcţionează în unităţi liceale, Grupul Şcolar „Electroputere”, Liceul de Informatică „Ştefan Odobleja” şi Colegiul Tehnic „Ion Mincu” propuse pentru comasare.
„Fiecare dintre cele trei şcoli are câte un consilier, nu vor mai fi trei, ci probabil va rămâne unu şi celelalte trei colege ale noastre vor fi restructurate”, a precizat Adriana Rotaru, directorul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Dolj. Consilierul care va rămâne după comasare va avea în grijă nu 800 de elevi, ci peste 1.600 de elevi, majoritate adolescenţi. Şi probleme lor sunt diverse: absenteism, violenţă, lipsa părinţilor dar şi tentaţiile specifice vârstei.
38 de consilieri şcolari în Dolj
La nivelul judeţului sunt 38 de posturi de consilieri şcolari, care se ocupă nu numai de probleme extreme, ci şi de consiliere în carieră a elevilor. Numărul lor este însă foarte mic comparativ cu necesităţile elevilor, iar dacă vor rămâne să fie plătiţi de şcoli există posibilitatea de a interveni noi restructurări.
„Atâta timp cât posturile vor rămâne normate în şcoli ele sunt un pericol, luând în considerare costul standard pe elev pentru că măresc costurile şi ei nefiind direct implicaţi în activitatea de la clasă, sunt în general mai vizaţi de o restructurare decât de alte posturi. De exemplu, în cazul comasării care va avea loc, regulamentul spune că la 800 de elevi se poate norma un post, deci comasându-se trei şcoli cu siguranţă vor fi peste 1500 -2.000 de elevi, deci se puteau norma două-trei posturi, dar costurile standard pe elev sunt cele care limitează numărul de posturi din păcate”, a mai declarat directorul CJRAE Dolj.
Specialiştii spun că odată cu creşterea numărului de beneficiari pe consilier, accesul elevilor este mai redus. Pe de altă parte şi eficienţa consilierului va scădea, adică va interveni doar în cazurile extreme pentru că nu va avea timp suficient să acopere toate situaţiile.
citat din “specialisti”:”Pe de altă parte şi eficienţa consilierului va scădea, adică va interveni doar în cazurile extreme pentru că nu va avea timp suficient să acopere toate situaţiile.”
De cand sunt consilieri in scoli s-a dus pe rapa disciplina! Lasa unii pe altii, dirigintii pe consilieri si invers, consilierea cazurilor dificile si devin toate “cazuri extreme”!nu s-a vazut niciun beneficiu educativ din prezenta acestor consilieri in scoli!Cu dubla subordonare,si fata de scoala si fata de CJRAE, se sustrag si nu fac nimic!Nici CJREA nu-si justifica existenta si cheltuielile de la buget! Daca sunt buni sa-si deschida cabinete private de consiliere si atunci spune piata cat sunt de utili! Asa sunt doar un moft, platit din bugetul subtire al educatiei!
Comments are closed.