Federaţia Patronatelor din Regiunea Oltenia a lansat joi, 30 august proiectul „Dezvoltarea competenţelor cheie în turism” – o şansă a persoanelor inactive din mediul rural, implementat în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Organizaţii Non-profit Oltenia (CRONO) şi Asociaţia Interego din Slatina. Proiectul se va desfăşura până în noiembrie 2013, în judeţele Dolj, Gorj şi Olt şi se adresează următoarelor categorii de persoane din mediul rural : persoane inactive, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, şomeri tineri, persoane ocupate cu agricultura de subzistenţă. Proiectul este co-finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Investeşte în oameni !, Axa prioritară : 5 Promovarea măsurilor active de ocupare, Domeniul major de intervenţie : 5.2 Promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce oriveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă, şi beneficiază de o finanţare nerambursabilă de 1.499.804 RON.
250 de persoane supuse riscului marginalizării sociale
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea şi creşterea competitivităţii capitalului uman din mediul rural prin asigurarea accesului la formare profesională şi integrare socială şi se adresează în mod special unui număr de 250 de persoane supuse riscului marginalizării sociale. „De ce un proiect pe turism ?! Toată lumea consideră că în zona Olteniei, turismul este o porblemă. Eu cred că ar exista vreo problemă în ceea ce priveşte turismul comercial, turismul de afaceri dar putem să dezvoltăm turismul istoric şi ecumenic. Noi, în judeţul Dolj, avem puţine monumente istorice comparativ cu cele existente în judeţele Vâlcea şi Mehedinţi, unde putem vorbi de un turism ecumenic şi istoric activ. Proiectul răspunde tocmai la aceste necesităţi, aşa că este binevenit…”, a spus Radu Zlatian, reprezentantul F-PRO.
Promovare-mediatizare
Principalele activităţi care vor fi întreprinse în vederea atingerii obiectivului general vor fi : elaborarea de programe de formare profesională şi materiale suport pentru învăţare; atragerea şi selecţia grupului ţintă la programele de formare ( cursuri de lucrător pensiune turistică, administrator pensiune turistică, manager în activitatea de turism; recepţioner; barman; bucătar; cofetar; patiser; cameristă hotel; lucrător comercial; vânzător ambulant de produse nealimentare); desfăşurarea programelor de formare profesională şi evaluarea competenţelor dobândite de către beneficiari; informare, mediere, consiliere, în- cadrare în muncă, promovarea-mediatizarea proiectului precum şi evaluare de impact şi audit extern.