Heineken a lansat cea de-a cincea ediţie a programului de responsabilitate socială „Heineken pentru Comunităţi” în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest. În acest an programul este dedicat susţinerii proiectelor care au ca scop creşterea gradului de educaţie şi responsabilizare privind consumul abuziv de alcool în general şi restricţionarea comercializării băuturilor alcoolice către minori în judeţul Dolj.
Anul acesta, ONG-urile şi instituţiile publice din judeţul Dolj pot depune spre finanţare, în cadrul unui concurs de proiecte, unul sau mai multe proiecte care se înscriu în direcţia strategică a programului „Heineken pentru Comunităţi” din acest an, respectiv proiecte care au ca scop creşterea gradului de educaţie şi responsabilizare privind consumul abuziv de alcool în general şi restricţionarea comercializării băuturilor alcoolice către minori în judeţul Dolj. „Pentru că facem parte din comunităţile în care ne desfăşurăm activitatea, ne dorim să contribuim la dezvoltarea lor, pe termen lung, prin investiţii în proiecte relevante la nivel local. Succesul de care s-a bucurat programul în rândul ONG-urilor şi al comunităţii din Craiova, ne-a determinat să îl continuăm şi în acest an. Astfel, am lansat cea de-a cincea ediţie a programului, ajungând la o investiţie locală totală de 440.000 RON,” explică Bogdan Cheţa, directorul fabricii de bere HEINEKEN din Craiova. Aplicaţiile trebuie să îndeplinească o serie de criterii de eligibilitate şi să se încadreze în direcţia strategică stabilită la nivelul judeţului Dolj. Calendarul de desfăşurare a programului poate fi consultat pe website-ul dedicat, www.heineken-pentru-comunitati.ro.
Heineken a investit 360.000 de lei în şapte proiecte comunitare
Această direcţie strategică a fost identificată împreună cu reprezentanţi ai societăţii civile, autorităţilor publice locale şi mass media în cadrul unor sesiuni de consultări. În urma evaluării de către reprezentanţii „Heineken pentru Comunităţi” aplicaţiilor depuse, vor fi desemnaţi unul sau mai mulţi câştigători care vor primi o finanţare în limita a 80.000 RON. „Încă din 2010, când am lansat programul ne-am propus, împreună cu partenerul nostru, compania Heineken, să aducem permanent îmbunătăţiri, astfel încât să răspundem cât mai bine şi specific nevoilor comunităţii locale. Credem că noutăţile pe care le-am adus şi în acest an programului ne vor ajuta să ne atingem şi mai bine acest obiectiv”, spune Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest. În cele patru ediţii ale programului derulate până acum în Craiova, compania Heineken a investit 360.000 RON în 7 proiecte comunitare câştigătoare, care au cumulat un număr de peste 34.000 de beneficiari direcţi şi au mobilizat peste 330 de voluntari.
- Începând din acest an, atât ONG-urile cât şi instituţiile publice pot aplica în cadrul acestui program.
- Aria de implementare a proiectelor s-a extins la nivel judeţean, iar aplicanţii pot proveni din judeţul Dolj;
- Se pot depune nu numai proiecte scrise de la zero, ci şi proiecte care sunt deja într-o fază avansată de implementare dar care au nevoie de susţinere financiară pentru a deveni sustenabile şi care se încadrează în direcţia strategică a programului stabilită pentru anul 2016 în judeţul Dolj;
- Nu mai există un buget fix al proiectelor finanţate, astfel că aplicantul îşi va elabora propriul buget în funcţie de activităţi şi nevoi;
- Perioada de implementare a proiectelor câştigătoare a fost extinsă şi se va derula între lunile iulie 2016 – aprilie 2017.